torsdag 7 augusti 2014

Flyg med dis

När jag kom upp såg jag att sikten inte var så bra som jag först trott. Det kan fortfarande vara röken från branden kring Sala som spökar. Jag tänkte mig en sväng upp till Älvsbyn men tvekade ett tag om jag skulle fortsätta. Men sikten försämrades inte så jag fortsatte och när jag kom fram till fältet så var det inga problem, så jag gjorde en landning, taxade tillbaka och startade.
När jag passerat hemmafältet så kom det in lite vind - troligen en kallfront. Det syntes så tydligt på vattnet att vinden tilltog. Så då beslöt jaga mig för att landa och göra full dag. 55 minuter blev det.
Jag hade även med mig min Drift kamera som jag filmade lite med och tog några bilder. Tyvärr så glömde jag den i kärran men jag får visa bilderna senare.

Inga kommentarer: